Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2015

Splendor Solis - μια σύντομη ανάλυση

Το Splendor Solis (The Splendour of the Sun) είναι ένα πολύ γνωστό αλχημικό αρχείο, του θρυλικού Salomon Trismosin, που θεωρείται ο δάσκαλος του Παράκελσου. Το έργο συνοδεύεται απο 22 εικόνες με πλούσιο συμβολισμό. Για την ερμηνεία τους έχω χρησιμοποιήσει ως επι το πλείστον τα σχόλια του Roger De Pins, αλλά προσπάθησα να τα εμπλουτίσω και απο άλλες πηγές. Περαιτέρω, για τις εικόνες που δεν αναλύει αυτός, έκανα δικά μου σχόλια μετά απο έρευνα σε διάφορες πηγές.





1. ARMA ARTIS - Τhe weapons of the Art (of Alchemy).

Δυο άνθρωποι στο κατώφλι του κόσμου της ερμητικής αλχημείας, ένα βασίλειο που κυβερνάται από τον ήλιο. Μια ασπίδα του ήλιου που φέρνει τον μακροκοσμικό ήλιο στον χαμηλότερο κόσμο της γης. Παρατηρούμε το τριπλό πρόσωπο του ήλιου στα 2 μάτια και το στόμα του, καθώς και την τριπλή σελήνη στα 3 μισοφέγγαρα, πάνω από το στέμμα. Το στέμμα ως σύμβολο της Αλχημείας (η Βασιλική Τέχνη), ο ήλιος και η σελήνη ως κοσμικές δυνάμεις, τα όπλα της Τέχνης, όπως αναφέρεται και στην απεικόνιση. (Σημ. Ο Roger De Pins δεν έχει κάποια ερμηνεία για αυτή την εικόνα).

Οι 4 πρώτες απεικονίσεις μας παρουσιάζουν τις βασικές αρχές, αυτά που πρέπει να επιτευχθούν ενσωματώνοντας τις πολικότητες μέσα μας. Αυτή η προκαταρκτική εργασία θα πρέπει να γίνει προτού κανείς να ετοιμαστεί για την μεταστοιχείωσή του.



2. Philosopher with Flask

O Αλχημιστής δείχνει προς το Ερμητικό Δοχείο. "Ας σπεύσουμε να ανακαλύψουμε τη φύση των 4 στοιχείων", γράφει η ταινία πάνω από το δοχείο. Τα 4 στοιχεία (γη, αήρ, ύδωρ, πυρ) είναι η βάση της Πρώτης Ύλης (Prima Materia).
Ο Αλχημιστής φορά πορφυρά και βιολετί ρούχα. Πρόκειται για τα χρώματα που συμβολίζουν την τελειότητα. Παρατηρούμε επίσης ότι το χρώμα του υγρού μέσα στο Ερμητικό Δοχείο είναι χρυσό (το τέλειο μέταλλο).


3. The Knight on the Double Fountain

Καθώς δεν έχω την ερμηνεία του Pins για αυτή την εικόνα, θεωρώ πως αυτό το σιντριβάνι - λουτρό , όπως είθισται στην αλχημεία, συμβολίζει είτε τη διάλυση του χρυσού και του αργύρου, είτε των εξαγνισμό αυτών των δυο μετάλλων. Άλλωστε βλέπουμε ότι είναι διπλό και στο ένα μέρος του έχει χρυσό χρώμα, ενώ στο άλλο αργυρό.
Ο ιππότης διασκελίζει (επομένως είναι το στοιχείο που συνδέει) αυτό το διπλό σιντριβάνι στο οποίο χύνεται το χρυσό και το αργυρό υγρό, ο ήλιος και η σελήνη, το θείο και ο υδράργυρος.
Παρατηρούμε επίσης ότι στο θώρακά του υπάρχουν τα χρώματα του Μεγάλου Έργου : μαύρο- nigredo, λευκό-albedo, κίτρινο-citrinitas, κόκκινο-rubedo. (Σημ. το στάδιο citrinitas στους περισσότερους συγγραφείς είναι ένα με το rubedo, οπότε τα στάδια θεωρούνται 3.)
Τα 7 άστέρια πάνω στο κεφάλι του, θεωρώ πως είναι οι 7 πλανήτες και τα αντίστοιχα μέταλλα. Επομένως και τα διάφορα στάδια της μεταστοιχείωσης.
Στην ασπίδα του γράφει: «Από δύο ύδατα, να κάνουν το ένα, όλοι εκείνοι που επιδιώκουν να δημιουργήσουν τον ήλιο [χρυσός] και τη σελήνη [ασήμι]. Δώστε το στον πιο ένθερμο εχθρό σας για να πιεί. Και θα δείτε το πτώμα του. Κατόπιν φτιάξτε γη από ύδωρ και πολλαπλασιάστε την πέτρα.»
Ποιος είναι αυτός ο εχθρός; Προφανώς ο κατώτερος εαυτός, του οποίου το πτώμα θα δει, μιας και ο κατώτερος εαυτός πρέπει να πεθάνει για να αναδειχθεί ο ανώτερος. Η πέτρα πρέπει να αναφέρεται στη φιλοσοφική λίθο, που δεν είναι άλλο από το πνευματικό σώμα.



4. Solar King and Lunar Queen Meet.

Ήλιος - φωτιά – Βασιλιάς – θετική πολικότητα – ερυθρό χρώμα και Σελήνη – νερό - Βασίλισσα – αρνητική πολικότητα – κυανό χρώμα. Οι δυο πολικότητες που χρησιμοποιεί ο Αλχημιστής για να χειριστεί την Πρώτη Ύλη.
Ο πάπυρος που κρατά η Βασίλισσα, η οποία μάλιστα δείχνει με το δείκτη του χεριού της προς τον Βασιλιά, γράφει «το γάλα της παρθένας». Ο Βασιλιάς έχει την παλάμη του ανοιγμένη προς εκείνην και ο πάπυρός του γράφει «συμπύκνωσε το άρρεν». (Σημ. Ο όρος «γάλα της παρθένου» (virgin’s milk) μπορεί να ερευνηθεί από τον αναζητητή περαιτέρω, και ως «the white philosophical mercury», «mercurial water» και «water of life»).
O πάπυρος στο κάτω μέρος γράφει: «Η παγκόσμια διαδρομή περιλαμβάνει την ιδιαίτερη».

Στη συνέχεια ακολουθούν οι απεικονίσεις των 7 σταδίων του κύκλου της μεταστοιχείωσης.


5. Miners Excavating Hill.

Οι 2 μεταλλωρύχοι (το Πνεύμα και η Ψυχή). Το βουνό (το Σώμα). Η συνειδητότητα προσπαθεί να διαπεράσει το υλικό σώμα εισχωρώντας στον εσωτερικό άνθρωπο.
Μια μεταλλουργική αλληγορία, μια νύξη για τον τύπο V.I.T.R.I.O.L (Visita Interiora TerraeRectificando Invenies Occultum Lapidem --- Επισκέψου το εσωτερικό της Γης και καθώς θα βελτιώνεσαι θα βρεις τη κρυμμένη λίθο των σοφών). Πρόκειται για τη φόρμουλα σύμφωνα με την οποία η φιλοσοφική λίθος βρίσκεται κρυμμένη κάτω από την επιφάνεια της γης.
Οι δυο μεταλλωρύχοι είναι οι μύστες που αναζητούν την Πρωταρχική Ύλη (Prima Materia) από την οποία θα προέλθει η Φιλοσοφική Λίθος. Αντιπροσωπεύουν όμως και τις πολικότητες στην αλχημεία (παρατηρούμε ότι ο ένας έχει χρυσό και ο άλλος αργυρό χρώμα). Η ημισέληνος που πλέει στο ποτάμισυμβολίζει τον Υδράργυρο.
Στο κάτω μέρος παρουσιάζεται ένα επεισόδιο από το Βιβλίο της Εσθήρ της Παλαιάς Διαθήκης, όπως φανερώνουν τα δυο ονόματα Esther και Hasveros (Ξέρξης).



6. Philosophers Beside Tree.

Ο Αλχημιστής συλλέγει καρπούς απο το Ερμητικό Δέντρο. Πάνω απο το δέντρο ένα κοράκι με λευκό κεφάλι (μετάβαση από το στάδιο Nigredo στο Albedo - Εξάχνωση). Στη σκάλα μια ανδρική φιγούρα σταμαύρα (Nigredo). Πατάει πάνω στο έκτο και το έβδομο σκαλί (κάθε σκαλί και ένας από τους 7 πλανήτες). Επομένως εδώ έχουμε το στάδιο της μετάβασης από το ασήμι στο χρυσό.
Εκτός από τον άνδρα στα μαύρα (Nigredo), έχουμε τον άνδρα με το λευκό πανωφόρι (Albedo) και τον άνδρα με το κόκκινο πανωφόρι (Rubedo).
Στο κάτω μέρος παρουσιάζεται μια σκηνή σε λουτρά γυναικών, ενώ στη δεξιά πλευρά ένας βασιλιάς παρακολουθεί τη σκηνή. Προφανώς πρόκειται για το επεισόδιο της Μπαθσίμπα από την Παλαιά Διαθήκη.



7. Drowning King.

O γέροντας βασιλιάς πνίγεται στη θάλασσα αλλά αναγεννιέται μέσα απο το νέο βασιλιά. Το σκήπτρο του με τους 7 πλανήτες κυκλικά, η χρυσή σφαίρα (συμπαντική συνειδητότητα) και το λευκό περιστέρι (άγιο πνεύμα) επάνω της. Εκτός απο τον ήλιο, το τοπίο φωτίζεται απο το Άστρο της Αυγής (ο μυητικός αστήρ).
Ο γέροντας βασιλιάς συμβολίζει το στάδιο της Διάλυσης, την διάλυση της ουσίας μέσα στα υγρά του Υδραργύρου.
Στο κάτω μέρος απεικονίζονται σκηνές μάχης, στα αριστερά ο Κάιν που σκοτώνει τον Άβελ και στα δεξιά ο Ηρακλής.



8. Resurrection out of the Swamp.

Ο άνδρας πλησιάζει τον Άγγελο με τον εξάκτινο αστέρα που του προσφέρει έναν πορφυρό μανδύα (καθαρή πνευματική ενέργεια). Τον βοηθά να βγει απο τον βούρκο. Το ένα χέρι του άνδρα είναι πορφυρό (καθαρό πνεύμα, θετική πολικότητα, ερυθρό ελιξίριο) , το άλλο λευκό (καθαρή ψυχή, αρνητική πολικότητα, λευκό ελιξίριο). Για να επιτευχθεί η προβολή ψυχής και πνεύματος, πρέπει να υπάρχει τέλεια εξισορρόπηση των πολικοτήτων και ανάπτυξη της πνευματικότητας.
Παρατηρούμε στον άνδρα ότι έχει και τα τρία χρώματα των σταδίων της αλχημείας (μαύρο, λευκό και κόκκινο).
Αυτή η απεικόνιση έχει θεωρηθεί ως σύμβολο του σταδίου της Σταθεροποίησης, το στάδιο της σταθεροποίησης των πτητικών ουσιών.



9. Hermaphrodite with Egg.

Το Ανδρόγυνο Αγγελικό Ον, η Φιλοσοφική Λίθος, ο τελικός σκοπός του Αλχημικού Μεγάλου Έργου. Οι 4 κύκλοι που κρατά συμβολίζουν τα 4 στοιχεία, τα οποία χειρίζεται. Το ίδιο και το Αυγό, το οποίο μέσω του Ανδρόγυνου Όντος θα δώσει τη γέννηση στην Πεμπτουσία.
Τα δυο κεφάλια του Ανδρόγυνου (Rebis) το ένα ανδρικό και το άλλο θηλυκό, περιβάλλονται από αύρες, χρυσή το ανδρικό και ασημί το θηλυκό (πολικότητες). Η ένωση των αντιθέτων.
Το σώμα του είναι μαύρο, ενώ το ένα φτερό είναι λευκό και το άλλο κόκκινο (και πάλι τα 3 χρώματα των σταδίων).



10. Severing the Head of the King.

Η θυσία. Για να πετύχει την λεύκανση (λευκό ελιξίριο) πρέπει να "φονεύσει" το υλικό σώμα. Για να συνυπάρξουν οι 2 πολικότητες σε τέλεια ισορροπία και να δημιουργηθεί το Ανδρόγυνο Ον, η ενεργητική πολικότητα δημιουργεί μια κυτταρική ανάπλαση. Αυτή η κατάσταση δεν έχει σχέση με την νεότητα. Αφορά πνευματικές λειτουργίες. Το σπαθί έχει 2 κόψεις (τα 2 είδη πυρός της Κουνταλίνι). Το χρυσό κεφάλι πιθανόν συμβολίζει τις πνευματικές ιδιότητες. Η δόμηση του πνευματικού σώματος.
Ο άνδρας με το σπαθί έχει ρούχα λευκά και κόκκινα, τα χρώματα των σταδίων Albedo και Rubedo. Το μοτίβο του διαμελισμού δεν μπορεί να μη μας θυμίσει και τον αιγυπτιακό μύθο του Όσιρι.
Η απεικόνιση έχει θεωρηθεί ως σύμβολο του σταδίου της Διαπύρωσης, τη διαδικασία οξείδωσης μέσω της θέρμανσης.



11. Boiling the Body in the Vessel.

Το αναγεννημένο σώμα, σε βρασμό (κάθαρση). Το περιστέρι πάνω στο κεφάλι του (στάδιο εξάχνωσης). Ο βοηθός του είναι ο εσωτερικός εαυτός του. Πέτυχε τη δημιουργία του λευκού ελιξιρίου μέσα στον εαυτό του.
Σε αυτό το σημείο στο κείμενο αναφέρεται μια ιστορία του Οβίδιου, στην οποία ένας σοφός γέρος, σε αναζήτηση της επαναφοράς της νεότητας, κόβει τον εαυτό του σε κομμάτια και τα βράζει. Η διαδικασία του βρασμού πιστεύει ότι θα επανενώσει τα άκρα του και το σώμα του θα είναι νέο.
Η αλχημεία θεωρεί τη διαδικασία του βρασμού της ύλης περίπου ισοδύναμη με τη διαδικασία της σήψης, η οποία λειτουργεί ως αφετηρία για τη διαδικασία της τελειοποίησης.
Παρατηρούμε επίσης στα δεξιά της εικόνας, κάτω από την κολώνα, μια απεικόνιση του Πυγμαλίωνα. Ένα μυθολογικό θέμα που συνδέεται με το νέο, ιδανικό ανθρώπινο πλάσμα.

Οι εικόνες που ακολουθούν φέρουν την ένδειξη των πλανητικών επιρροών.


12. The Seven Flasks - Saturn – Dragon and Child.

Στο πάνω μέρος το άρμα του Κρόνου, που το σέρνουν δράκοι. Ο Κρόνος βαστά το δρεπάνι και το κηρύκειο. (Σημ. Το κηρύκειο συνήθως συνδέεται με τον Ερμή. Η ερμηνεία που έχουν δώσει κάποιοι μελετητές είναι ότι ορισμένες φορές ο υδράργυρος και κάποιες άλλες φορές ο σίδηρος θεωρείται το βασικό υλικό της αλχημείας). Ο σίδηρος αποδίδεται στον πλανήτη Κρόνο και θεωρείται το πιο βασικό από τα μέταλλα, οπότε και το σημείο έναρξης της τελειοποίησης των μετάλλων. Γύρω απο την κεντρική εικόνα, σκηνές που δείχνουν τις ιδιότητες που προσδίδει ο Κρόνος.
Μέσα στο φλασκί ο Δράκος (Πρώτη Ύλη). Το παιδί βάζει στο στήθος του ένα φυσερό και στο στόμα του μια φιάλη με χρυσό υγρό (το Συμπαντικό Πνεύμα). Ζωοποίηση της Πρώτης Ύλης μέσω του Συμπαντικού Πνεύματος. Η σίτιση του δράκου αντιπροσωπεύει την αλχημική μέθοδο της θέρμανσης από τη φωτιά.



13. Jupiter – Three Birds.

Στο πάνω μέρος το άρμα του Δία που το σέρνουν παγώνια. Ο Δίας κρατά δυο τόξα ενώ ένας υπασπιστής γονατίζει μπροστά του, προσφέροντάς του ένα μπωλ. Γύρω απο την κεντρική εικόνα, σκηνές με ευγενείς, βασιλιάδες και δικαστές.
Μέσα στο φλασκί τα τρία πτηνά χρώματος μαύρου, λευκού και κόκκινου, οι τρεις φάσεις του ελιξιρίου.O συγκεκριμένος συμβολισμός αφορά το στάδιο του Πολλαπλασιασμού (Ζευς). Εκτός απο τις τρεις φάσεις, τα τρία πτηνά συμβολίζουν τις τρεις αρχές του ανθρώπου (μαύρο - σώμα, λευκό - ψυχή, κόκκινο - πνεύμα) και την ανάμειξή τους με την Πρώτη Ύλη.



14. Mars – Triple-headed Bird.

Στο πάνω μέρος το άρμα του Άρη που το σέρνουν σκυλιά. Γύρω απο την κεντρική εικόνα, σκηνές πολέμου.
Μέσα στο φλασκί το τρικέφαλο πτηνό. Παρατηρούμε ότι σε σύγκριση με την προηγούμενη εικόνα, τώρα το τρικέφαλο πτηνό έχει στέμμα και είναι ενοποιημένο σε ένα σώμα. Το ελιξίριο έχει υποστεί τριπλή επεξεργασία μέσω του Πυρός (Άρης). Η συνειδητότητα εξέρχεται απο το σώμα, πετάει σαν πουλί.



15. Sun – Triple-headed Dragon.

Στο πάνω μέρος το άρμα του Ήλιου που το σέρνουν άλογα. Γύρω απο την κεντρική εικόνα, εικόνες ηγετών, ευγενών, αθλητών και μονομάχων (ηλιακές ιδιότητες μέσα στην κοινωνία).
Μέσα στο φλασκί ο τρικέφαλος δράκος. Τα κεφάλια του δράκου, έχουν το ίδιο χρώμα με των πτηνών που συναντήσαμε στην 13η απεικόνιση. Σε αυτό το στάδιο όμως, ο Μύστης μπορεί να πετάξει με τα φτερά του δράκου. Έχει πλήρη συνειδητοποίηση της ψυχής και του πνεύματός του, μέσα απο το ίδιο του το σώμα. Δεν χρειάζεται να προβάλει τη συνειδητότητά του στον αόρατο κόσμο.



16. Venus – Peacock’s Tail.

Στο πάνω μέρος το άρμα της Αφροδίτης που το σέρνουν περιστέρια. Η Αφροδίτη κρατά στο ένα χέρι της ένα βέλος και στο άλλο δεμένο με σκοινί, τον Έρωτα. Γύρω απο την κεντρική εικόνα, σκηνές που αφορούν τις ηδονές των αισθήσεων (φαγητό, ποτό, έρωτας, ποίηση, μουσική, αδερφική αγάπη).
Μέσα στο φλασκί, το παγώνι. Το πτηνό αυτό είναι σύμβολο του σταδίου της Απόσταξης.



17. Mercury – The White Queen.

Στο πάνω μέρος το άρμα του Ερμή που το σέρνουν πετεινοί. Στο χέρι του κρατά το κηρύκειο. Γύρω απο την κεντρική εικόνα, σκηνές που αφορούν το εμπόριο, τις τέχνες και τις επιστήμες.
Μέσα στο φλασκί η Βασίλισσα - λευκό ελιξίριο - θηλυκή πολικότητα. Κρατάει ένα χρυσό σκήπτρο στο ένα χέρι και ένα χρυσό μήλο στο άλλο, ενώ στο κεφάλι της έχει στέμμα. Βρίσκεται κλεισμένη μέσα σε δυο κύκλους, έναν χρυσό και ένα ασημένιο. Παρατηρούμε ότι πατά πάνω σε έναν ήλιο (αρσενική πολικότητα). Ο Μύστης που έχει κατακτήσει το επίπεδο της Βασίλισσας βρίσκεται σε κατάσταση ανώτερη του Ανδρόγυνου Όντος, καθώς έχει χρησιμοποιήσει τις πλανητικές επιρροές στα εσωτερικά (αόρατα) επίπεδα. Σε αυτή τη συνειδησιακή κατάσταση είναι γνώστης και χειριστής του καρμικού νόμου. Τη σοφία την λαμβάνει μέσω της θηλυκής πολικότητας (παθητικά) παρατηρώντας το εξωτερικό σύμπαν και το εσωτερικό (τον εαυτό του). Για να περάσει στο στάδιο του Βασιλιά πρέπει να περάσει πρώτα το στάδιο της Βασίλισσας.
Η ντυμένη στα λευκά Βασίλισσα συμβολίζει το στάδιο της Λεύκανσης. Η λευκή λίθος ή φιλοσοφικό άλας, έχει τελικά έρθει σε επαφή με τις ζωντανές ενέργειες.



18. Moon – The Red King.

Στο πάνω μέρος το άρμα της Σελήνης, που το σέρνουν δυο κοπέλες, μια στα κόκκινα και μια στα χρυσά (τα χρώματα του σταδίου του Rubedo). Η Σελήνη κρατά μια μεγάλη ημισέληνο. Γύρω απο την κεντρική εικόνα, σκηνές που σχετίζονται με το υδάτινο στοιχείο (Σελήνη). Νερόμυλοι, κυνηγοί υδρόβιων πτηνών, ψαράδες. Μέσα στο φλασκί, ο Βασιλιάς - ερυθρό ελιξίριο - αρσενική πολικότητα. Στα χέρια του κρατά τα σύμβολα της εξουσίας του: ένα χρυσό σκήπτρο και ένα χρυσό μήλο, ενώ στο κεφάλι φορά στέμμα. Βρίσκεται μέσα σε μια χρυσή αύρα. Πατάει πάνω στη Σελήνη, όπως στην προηγούμενη απεικόνιση η Βασίλισσα πατά πάνω στον Ήλιο. Ο Βασιλιάς είναι το τελικό στάδιο του Μεγάλου Έργου. Είναι ο Χρυσός. "Δεν τον εξουσιάζουν οι πλανήτες" αναφέρει ένα παλαιό σχόλιο. Είναι συνδημιουργός μέσα στο Θείο Σχέδιο. Την γνώση του την λαμβάνει τώρα με ενεργητικό τρόπο, γιατί η συνειδητότητά του έχει πετύχει την Συμπαντική Φώτιση.
Ο κόκκινος – χρυσός Βασιλιάς συμβολίζει το στάδιο της Ερύθρωσης (Rubedo) και την παραγωγή του χρυσού.



19. The Black Sun.

Εύλογα αναρωτιέται κανείς ποιο το νόημα αυτής της εικόνας του σκοτεινού ήλιου που κρύβει τον πραγματικό ήλιο που διακρίνεται πίσω του, έπειτα απο την απεικόνιση 18 που μας πληροφορεί ότι φτάσαμε στο τελικό στάδιο, που συμβολικά είναι το μέταλλο του χρυσού και ο Κόκκινος Βασιλιάς. Η μόνη εξήγηση που μπόρεσα να βρω ήταν κάτι που είχε γράψει ο Tommy Westlund, για το στάδιο Rubedo : "Η εργασία, εντούτοις, δεν τελειώνει εδώ. Αντ’ αυτού ολόκληρη η διαδικασία επαναλαμβάνεται μια ακόμη φορά, αλλά αυτή τη φορά με το κόκκινο ελιξίριο ως πρώτη ύλη, σε αυτό που οι αλχημιστές αποκαλούν διαδικασία της προβολής." Επομένως ο μαύρος ήλιος υπονοεί και πάλι το στάδιο του Νigredo; Kάποιοι μελετητές διαφωνούν με αυτή την ερμηνεία και αναφέρονται σε ένα δυσνόητο θέμα, τα μυστήρια του Κhepra (ιερός σκαραβαίος) των Αιγυπτίων, ο οποίος ονομάζεται επίσης "Ήλιος του Μεσονυκτίου". (Σημ. Ο Roger De Pins δεν έχει κάποια ερμηνεία για αυτή την εικόνα).



20. Children at Play.

Και αυτά τα παιδιά εδώ που παίζουν; Κάποιοι μύστες της αλχημείας έχουν γράψει ότι η τέχνη είναι στην πραγματικότητα πολύ εύκολη, όταν την μάθει κανείς. "Ένα παιδικό παιχνίδι και μια γυναικεία δουλειά" όπως έχει ειπωθεί. Το μόνο που χρειάζεται κανείς είναι ο εξαγνισμός του νου του. Επομένως, υποθέτω ότι αυτό απεικονίζεται σε αυτή τη σκηνή. Άλλωστε τα παιδιά είναι σύμβολο της αγνότητας. (Σημ. Ο Roger De Pins δεν έχει κάποια ερμηνεία για αυτή την εικόνα).



21. Women Washing Clothes.

Να και η γυναικεία δουλειά που αναφέραμε στην προηγούμενη απεικόνιση. Γυναίκες που πλένουν ρούχα. Το πλύσιμο, προφανώς, ως σύμβολο της κάθαρσης και του εξαγνισμού. (Σημ. Ο Roger De Pins δεν έχει κάποια ερμηνεία για αυτή την εικόνα).



22. Sun Rising over the City.


Η τελευταία εικόνα - ο Ήλιος σε όλο του το μεγαλείο, σε χρυσό και κόκκινο χρώμα. Η τελική ένωση των εξαγνισμένων ουσιών ή πολικοτήτων, των οποίων η σύνθεση οδηγεί στη δημιουργία της Φιλοσοφικής Λίθου. Το μεγαλείο του Ήλιου - Splendor Solis. (Σημ. Ο Roger De Pins δεν έχει κάποια ερμηνεία για αυτή την εικόνα).








Source: Το Ρόδι

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

~Veritas vos Liberabit~

"Οι άνθρωποι με έχουν για εχθρό των δίκαιων νόμων, των οικογενειακών δεσμών και της παράδοσης. Ναι, λένε την αλήθεια. Δεν αγαπάω τους νόμους που έχει φτιάξει ο άνθρωπος... αυτό που αγαπάω είναι η ιερή και πνευματική ευγένεια που θα έπρεπε να είναι πηγή και βάση για κάθε νόμο στη γη."
Khalil Gibran